Lepší kvalita života pro postavy, co s sebou musí tahat pety

Nhuwaen
Novice chatter
 
Příspěvky: 172
Registrován: 15.01.2012

Lepší kvalita života pro postavy, co s sebou musí tahat pety od Nhuwaen » pát srp 02, 2019 1:04 am Příspěvek

Šlo by, prosím, zapracovat ještě na kvalitě života tamera, a možná pár dalších zaměření? Nic, co by se týkalo síly v boji. Stručně řečeno čistě přesunová stránka hraní postavy. Ve stejnym duchu, jako se např. už nemakrujou skilly. Ušetřit hráčům čas, kterej musej trávit pasivnim sledovánim hry, když by v něm mohli hrát aktivně, ve stejnejch situacích, kde ostatní, jinak zaměřený postavy, čas ztrácet nemusí, a žádnou nevyváženost nebo zvýhodnění to s sebou nenese.

Dneska jsme se rozhodli už vyrazit s partou za Fox do světa. Quest na lizardí ostny. S reptou nebo hadem za zády tam běžim nejkratší cestou 10-12 min. Obdobně je to s mnoha dalšíma místama po světě, ale i okolo Foxu. Takže pokud jde všechno v rámci možností perfektně a nechytnu po cestě nějaký monstra, 10 minut se jen dívám na běh postavy a jestli mi něco neodlákává peta, pro 1 quest. Parta na koních na mě buď a) už 5 minut čeká, což sice čas od času dává hezkej prostor na nějakej RP pokec, ale když se zrovna večer scházíte na bojovou akci, tak se to omrzí, když takhle čekáte před každym spotem, nebo b) už toho tam klidně půlku vymlátila, hraní ve skupině přestává být ono a vy většinou ocáskujete.

Přitom k tomu nevidim žádnej důvod. Už to tak maj gwalové, ať si všichni hráči můžou doběhnout z Foxu na ostny za 5 min bez ohledu na to, jestli pak v boji hrajou stylem rytíře, krotitele, mága, nebo gwala v proměně. Stran RP je dokonce u řady petů hloupost případně vysvětlovat, že rychlý a mrštný bytosti jako čtyřnohý šelmy, serpenti, reptaloni a hiryuáci, který jsou dokonce pojízdný, apod. nezvládnout běžet za jezdcem na koni.

Dovolím si 4 návrhy, který by, dle mýho nejlepšího soudu, nijak neposilovaly, nijak neznevýhodňovaly, jen by dorovnaly pohyblivost po světě na úroveň zbytku hráčů postavám s petama.

1) Dát možnost nasadit i na slabšího reptalona sedlo a jezdit na něm rychle, aniž by mu to jakkoli ovlivnilo bojový vlastnosti.

2) Přidat k otamování nějakýho pojízdnýho bojovýho peta do fáze hry na přechodu mezi Luminorem a Foxhole, kdy si, co jsem porozoval, většina hráčů pořizuje svoje první koně, bojovýma vlastnostma odpovídajícího Lava Lizardovi, kterýho tamer tou dobou s sebou většinou vodí. Umístit třeba na konec bažiny u Luminoru. A mohl by to být např. bojový kůň, mládě reptalona, nebo by šlo určitě vymyslet i další.

3) Ať se po ca 10 s, co je pet pod příkazem "come", srovná jeho rychlost pohybu s rychlostí pohybu majitele, a tohle i pro všechny pomocníky, u kterejch to neni vyloženě v rozporu s RP, minimálně např. vyvolanej serpent, vlk apod. Tim, že by se pet takhle rychle začal pohybovat až po určitý "bezpečnostní" prodlevě, kdy je souvisle pod příkazem come, se zabrání zneužití v boji, protože pokud potřebujete peta v nějakej moment odtáhnout od nepřítele dostatečně daleko a dáte all come, aby neumřel, tak po v tu chvíli dlouhejch 10 vteřinách už je stejně spolehlivě rozhodnuto, jestli stihne utýct z dosahu i pomalu, nebo umře. Pod kterymkoli jinym příkazem by nikdy rychlej bejt nemoh.

4) Neměl jsem možnost ještě po znovuzapnutí vyzkoušet, ale předpokládám, že funguje stejně, je to věc, kterou jsem chtěl navrhnout už kdysi. Ať má křišťálová koule na přivolání peta na dálku i funkci peta buď vtáhnout do sebe, nebo znehmotnit a udělat z něj dočasně jen ocáska na způsob fareanskýho spirita, kterej se hrou nijak jinak než vizuálně neinteraguje. A to s nějakym velmi dlouhym časem kouzlení, klidně třeba 20-30 s stání na místě, a klidně ještě s podmínkou, že pet a postava musí být v klidu, aby se zase zamezilo zneužití v boji a šlo jen o výjimečný použití na určitý velmi specifický situace ve hře. Příkladem za ně jsou třeba místa jako pasti, nebo zombáci v Ophid pyramidě. Obecně situace, který jsou vytvořený tak, aby v nich hráči plnili nějakou speciální podmínku, kterou s petem nelze, šlapali jen na konkrétní políčka, stáli na jednom místě a nehnuli se, nespouštěli pasti apod. Ještě by takový použití mohlo mít cooldown. Aby se po tom sahalo opravdu jen výjimečně v případech, do kterejch pet pro svoje systémový omezení prakticky nepatří a hru pouze omezuje.

Do budoucna by to mohlo i uvolňovat ruce GM týmu při vymýšlení dungů nebo eventů, kde přesně by už nemuseli zvažovat, jestli jim pak nebudou chodit stížnosti od tamerů, že nějaká část nejde s petem projít, že se zasekávaj, zabijej atd. Vtáhnutí zpět do koule, nebo změnění peta na nehmotnou verzi spawnutou poblíž postavy, pokud by šlo i na větší vzdálenost s podmínkou, že je pet v klidu a nebojuje, by pak řešilo i situace, kdy se pet někde zasekne, naráží třeba do stěny a nemůže přiběhnout, ať už ztracenej jako živej někde ve světě, nebo třeba zaseknutej v průběhu dungeonu, protože neprošel portálem z místnosti do místnosti apod.

Carbo
Journeyman chatter
 
Příspěvky: 383
Registrován: 13.06.2012

Re: Lepší kvalita života pro postavy, co s sebou musí tahat od Carbo » ned srp 18, 2019 3:42 pm Příspěvek

Nuvo neviem ako je to teraz, ale na jedno z reptov sa dá jazdiť. Tiež sa dá jazdiť na najte....
Pred wipe išlo kúpiť za staré mince taku kouli kde si dal prach a vedel si liknúť každého peta. TOho peta potom išlo odvolať alebo privolať zo stáje. Ten prach vieš získať s plnenia tamerských zakázok.


Zpět na Diskuze s GM

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron